شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 4 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سخن وزیر دوشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۳:۵۸:۴۱

وزیر نفت
سازندگان تجهیزات نفتی خوزستان در پساتحریم هم حمایت می‌شوند
ایران دریلینگ: وزیر نفت با بیان این که از همه شرکت‌های خوزستانی در پساتحریم حمایت می‌کنیم، گفت: شرکت‌های خصوصی خوزستان که در زمینه تجهیزات و ساخت قطعات فعال هستند می‌توانند نقش مهمی‌در تامین تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت ایفا کنند. به گزارش ایران دریلینگ و به  نقل از ‌شانا، بیژن زنگنه دوشنبه، ٨ شهریورماه پس از ورود به اهواز و استقبال از سوی عبدالرضا شریعتی، استاندار خوزستان و جمعی از مدیران ارشد صنعت نفت در جمع سرمایه گذاران و صنعتگران بخش نفت و  گاز استان خوزستان حاضر شد. وی در این دیدار با بیان این که رفع تحریم می‌تواند برای کشور هم تهدید و هم فرصت باشد، تهدید رفع تحریم‌ها را در زمینه واردات کالای خارجی عنوان کرد و درباره فرصت هم گفت: فرصت‌های رفع تحریم این است که شرکت‌های فعال در زمینه ساخت تجهیزات که در دوران تحریم قوی شدند در فضای رقابتی به فعالیت بپردازند.

وزیر نفت با اشاره به این که استان خوزستان یکی از مستعدترین استان‌ها در ساخت قطعات و تجهیزات است و در این زمینه حتی از اصفهان بالاتر است و تنها شرکت‌های فعال در تهران می‌توانند با آن‌ها رقابت کنند، تاکید کرد: شما باید قدرتتان را باور کنید زیرا هم اکنون شرکت‌های خوزستانی می‌توانند همه تجهیزات و قطعات یک پالایشگاه را که جزء ماشین آلات هستند، تولید کنند. زنگنه در ادامه بر داشتن برند قطعات تولید شده در داخل کشور و همچنین داشتن کیفیت آن‌ها تاکید کرد و به تهیه فهرست مشترک در وزارت نفت اشاره کرد و افزود: هم اکنون فهرست مشترک در وزارت نفت از سازندگان داخلی تهیه شده است که قرار است در مناقصه‌ها از آن‌ها استفاده کنیم. وی به ساخت ١٠ خانواده اصلی کالایی تجهیزات صنعت نفت که شامل تجهیزات سرچاهی، مته حفاری، کمپرسور، توربین و رشته‌های تکمیلی می‌شود اشاره کرد و گفت: با انجام این کار و ساخت ١٠ خانواده کالایی که شامل هزاران قطعه می‌شود فرصت اشتغال فراوانی در کشور ایجاد می‌شود.

وزیر نفت با بیان این که استان خوزستان هم اکنون در بخش «مهندسی پایه» ضعف دارد و باید تلاش کند این ضعف را برطرف کند به اجرای پروژه‌های نفتی در میدان غرب کارون اشاره اظ‌هارکرد: من به فعالان و صنعتگران خوزستان بسیار امیدوارم و شما می‌توانید در اجرای پروژه‌های مهمی‌که در استان خوزستان، شرق و غرب کارون انجام است حضور موثری داشته باشید. وی به سازندگان خوزستانی تاکید کرد: در ساخت تجهیزات فقط به بازار ایران فکر نکنند و تلاش کنند برای همسایگان نیز کالا‌های باکیفیت که قابل رقابت با شرکت‌های خارجی در این بازار‌ها باشد، تولید کنید. وزیر نفت با بیان این که همه ما باید با امید جلو برویم، افزود: اگر همه در کنار هم باشیم کشور با موفقیت به اهدافش می‌رسد.

زنگنه پس از استماع سخنان یکی از فعالان بخش پایین دستی پتروشیمی‌ در خصوص مشکل تامین خوراک واحد‌های پلاستیک این استان که ٢٥٠ واحد را شامل می‌شود، اظهار کرد: توسعه بخش پایین دستی در این استان سبب افتخار ماست و باید فعالان این بخش به این موضوع توجه کنند که عراق بعنوان همسایه ایران بازار بکری برای محصولات پایین دستی پتروشیمی‌و پلاستیک است. وی خواستار حضور بخش خصوصی در یک فضای رقابتی شد و با بیان این که استان خوزستان در کنار ایلام و کرمانشاه قطب‌های پتروشیمی‌ کشور هستند، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم مشکل خوراک واحد‌های بخش پایین دستی پتروشیمی‌ را حل کنیم.

  کد خبر : 1235
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :